2024-03-28

2021 – Részvétel a Nemzeti Bajnokságban

A 2020-as év egyértelműen a korona vírusról szólt. Először nem akartuk elhinni, majd megijedtünk végül felépítettünk egy többé kevésbé működő védekezési rendszert. Az elmúlt év sem lehetett teljes, a kötöttségek és a bizonytalanság velünk maradt. A járvány hullámai egymást követik, ma már nincs olyan család aki ne lenne érintett. A vírus beköltözött az életünkbe, velünk van minden percben. Lassan megtanultunk vagy remélhetőleg megtanulunk együtt élni vele.

Ez a folyamat érezhető volt a teljesítménytúrázás világában is. 2020-ban még minden az egyedüli teljesítésekről, a gomba mód szaporodó instant túrákról szólt. A téli időszakot a kijárási korlátozás is komolyabban befolyásolta. A szerencsésebbeknek versenyengedélye is volt, melyhez kaphatott igazolást is. Számunkra továbbra is engedélyezett volt az éjjel-nappali kijárás. Az előző évben megjelent, a településekre bevezető turistaútak mentén kihelyezett kedves kéréseket még mindig sok helyen megtalálhattuk.

Még saját községünk is ellenséges volt, hétvégente csak az itt lakok jöhettek be. Más kérdés, hogy mi viszont mehettünk máshova.

Januárban még túl erős volt bizonytalanság ám ahogy lassan megérkezett a tavasz lazultak a kormány által előírt feltételek és egyre több túra került kiírásra.

Az idei évem a Magyar Túrasport és Terepfutó Szövetség Nemzeti Bajnokságáról szólt. Idén is neveztem a túrasport kategóriában a leghosszabb távokra. Minden mást ennek rendeltem alá, csak a szabad időpontjaim töltöttem fel egyéb túrákkal.

Az év elejét még a szokásos edző körömön, a Szénás Kör 31 kilométeres távján kezdtem el. Volt amikor esőben, volt amikor fagyban teljesítettem. Az egyik legemlékezetesebb utam volt a kristályerdő, melyről beszámolót is írtam.

A másik év eleji kalandom egy szintén nagyon izgalmas túra és terepfutó sorozat, a Peaks of Hungary volt. Teljesítettem a Vértesben majd a Gerecsében is a csúcskeresős feladatokat.

Feleségemmel még a tavalyi évben beneveztünk az Andezit 30 túrára, amely sajnos elmaradt. Idén viszont nyitott volt a teljesítés lehetősége egyéni túraként egy hónapon keresztül. Erre közösen mentünk el, csodálatos idő volt.

Csanya utolsó kihívása a Börzsönybe vezetett minket, ezt is kipipáltam, kétszer is végig jártam mert elsőre nem voltak tökéletesek a fényképeim.

Feleségem Baranyából származik, a Mecsek könnyen elérhető anyósomtól. Az egyik hétvégén sógorom is velünk tartott és végig jártuk a Kelta Napkerék kört. Kilométereken keresztül medvehagymásban haladtunk a Rotary-körsétányon.

Volt lehetőség arra is, hogy akinek hiányzott a Peaks sorozat valamelyik tájegysége az pótolhassa egy rövid időszakban. Nekem hiányzott a Mátra és a Pilis. Egy napon jártam végig mind a két hegységet, pontosabban mind a hármat mert a Visegrádi-hegységben is voltak csúcsok.

Lajos Dóri és Őrsi Bálint Hétköznapi Barangolások sorozata is a kedvenceim egyike. Az első a Szerdai Szédelgő volt.

A Bajnokság a Mátra 115-tel indult, amely egy komoly, erőt próbáló teljesítménytúra. Ezt a túrát Pék Ádámmal közösen teljesítettem.

Évek óta szerettem volna megszerezni egy jelvényt amely nem más mint a Körös 50. Nagyon tetszett a nádasból éppen felröppenő tőkés réce.

Otthonomtól komoly távolságra van a Körös vidéke, de idén eldöntöttem, hogy elmegyek.

Következett a Csütörtöki Csatangoló melyről újabb beszámolót már nem írtam, de az útvonalon találkoztam ismerősökkel.

Nagy kedvencem lett a Kék Balaton 110, idén sem hagytam ki. Nem is csalódtam, Edu idén is remekelt. Volt egy komolyabb vihar is, rendesen elkapott minket.

A Bajnokság leghosszabb távja a Zemplén déli részét járta be. A Hegyaljai Borangolás közel 120km aszfalton gyaloglást is tartogatott számunkra.

A nyár egyik legforróbb napján kellett teljesítenünk a Balatoni Vulkánok 100 kilométeres távját. A túra Orbán Imréhez köthető, így aki ismeri a túráit az pontosan tudja, hogy nála nem érdemes terülj-terülj asztalkámra számítani. Ilyen feltételek mellett a sikeres teljesítés sokkal értékesebb.

Pénteki Poroszkáló és a Bazalt 100 következtek.

A Bazalt rendezőit is nagyon megszerettem idén nem írtam újabb beszámolót, de a Közép-bánya-tónál medúzákban is gyönyörködhettem.

A XXX. Meteor 50 túra is a teljesítendő túrák között szerepelt, a beszámolója még félkész, előbb-utóbb befejezem ezt is.

Lajos Dóri utolsó túrája a Duna partjait végig járó Hétfői Henyélő volt, ismét összefutottam Bencsik Gáborral.

Az Őrvidék 100 előtt egy kis átmozgató edzésnek tökéletes. Az ultra távokon szinte mindig összefutottam a kedvenc túrázó párosommal, Adriennel és Zsolttal, biztos pontot jelentettek a túrák során. Ezen a képen a frissen megszerzett Vadrózsa 160-as pólójukban láthatóak.

Erről a Kőszegi-hegységben vezető túráról sem írtam újabb beszámolót, mert idén sem lehetett átlépni az osztrák határt. Eredetileg a határ mindkét oldalán vezet a kijelölt útvonal.

A Cartographia Budai kilátók túrájára meghívást kaptam Máté Istvántól.

Semmiképpen sem szerettem volna kihagyni, mert örményül megírt oklevelet készített nekem. 30 éves teljesítménytúrázásom alatt ez volt az első olyan oklevél ahol örményül szerepelt a nevem. Beszámolóm erről a túráról is biztosan lesz, valószínűleg a befejezésével megvárom az idei teljesítésemet.

Újabb bajnoksági forduló, a Palipista 100. A hangulat ugyanolyan volt mint tavaly, bár most nem volt tele az erdő gombákkal, borzasztó szárazság fogadott minket.

Az utolsó bajnoki fordulót a Bakonyban kellett teljesíteni, ez volt a Bakony Vadon. Igazi őszi ködös időben, éjszaka néhány méteres látótávolság mellett.

Ezt követően sajnos a családom minden tagja elkapta a korona vírus delta variánsát, amelyet legyőzve számomra több mint egy hónap lábadozás következett. Nagyon lassú volt a felépülés, ki kellett hagynom a Tortúrát és a Lefagysz túrát is.

Összefoglalás:

Minden nehézség ellenére kifejezetten sikeres évet zártam. A Blogon is kialakul lassan a megfelelő formátum és nyelvezet, számomra úgy tűnik egyre többen szívesen olvassák beszámolóimat. A látogatottsági statisztikák alapján havi 3-5ezer fő keresi fel az oldalt. Az év gerincét számomra a Nemzeti Bajnokság jelentette, melyet végül az 5. helyen zártam. Három terepfutó került elém. A futamok során Fullmann János Endrével kerülgettük egymást, végül egy ponttal megelőzött.

2022-ben is a Bajnokság lesz a legfontosabb. Mellette újabb, a néhány éve összeállított listámon szereplő teljesítménytúrákból is szemezgetek. Érdemes lesz velem tartanotok idén is.

Mindenkinek túrákban és élményekben gazdag évet kívánok!

Dikran

2 thoughts on “2021 – Részvétel a Nemzeti Bajnokságban

1. Gratulálok a tavalyi eredményekhez és sikeres teljesítéseket kívánok 2022-ben is. 😉

1. Köszönöm Gábor! Veled is mindig szeretek összefutni a túrákon. Idén is biztosan találkozunk és természetesen én is szuper élményeket kívánok neked. Idén szeretnék csatlakozni hozzád valamelyik túrádon.